Nasjonal Lektorutdanningskonferanse
7. - 8. November 2019, The Edge, Tromsø,
Lektorutdanninga i møte med fagfornyelsen - Utdanningstradisjoner i samspill med nye ideer
Prorektor Wenche Jakobsen
Velkommen!
Terje Lohndal
Fagfornyelsen: prinsipper, læreplan, eksamen
Mary Ann Ronæs
Anne Dahl
Bardufoss videregående skole
Hvordan skolen har arbeidet med fagfornyelsen
Emilie Flølo Dyrstad
Mitt første år som lektor i skolen
Sigve Solheim
Torjer Olsen
Samisk innhold i fagfornyelsen
Kjersti Lea
Integrert og eksemplarisk: en suksesshistorie om samarbeid
Jorun Nylehn
Anne Eriksen
Oppstart med STIL – fokus på læringslyst og læringsbehov
Ingebjørg Tonne
Fagfornyelsen og norskfagets språklige og grammatiske temaer
Cathrine Wahlstrøm Tellefsen
Fagfornyelsen i realfag: Programmering for fagets skyld
Knut Mørken
Andreas Haraldsrud
Programmering i realfaglige programfag
Karsten Korbøl
Arbeidet med fagfornyinga i historiefaget - strategiar og val
Jan Frode Hatlen
Fagfornyinga – og kva så? Kva innebærar fagfornyinga for lektorutdanninga 8-13 i historie
Ketil Zachariassen
Urfolk og nasjonale minoritetar i den nye læreplanane
Christopher Loe Olsen
Dybdelæring i språkfagene
Frode Heichelmann
Carina Mari Edvardsen
Lina Johanna Kjelsvik
Per Arne Michelsen
Norsk litteratur og norskdidaktikk
Beate Lindemann
Å forstå og bli forstått – fokus på kommunikasjon
Thomas Rochmann Hasvold
Tverrfaglighet og fagfornyelse
Sissel Eriksen
Sosiologilektor – muligheter og utfordringer i utdanningen
Øyvind Wiborg
Fagfornyelsen og lektorutdanningen
Anna Obstfelder Ystbø
Kjærneelementene i historiefaget – ein studie av høyringssvar
Kjersti Faldet Listhaug
Fremmedspråk og språklæring
Stian Normann Anfinsen
Integrering av programmering i lektorutdanninga
Flerspråklighet og språklæring
Ruben Moi
Fagfornyelsen i engelskfaget
Anne Birgitte Fyhn
Utforsking og dybdelæring i matematikkfaget
Liv Oddrun Voll
Dybdelæring i naturfag
Gunnar Aakvaag
Ordstyrer parallellsesjon sosiologi
Cathrine Theodorsen
Ordstyrer parallellsesjon språk